no niestety wlasnie sie dowiedzialem ze do ibizona mi nie przypasują... a juz myslalem ze bede mial skore na wiosne...
Witam. Przymierzam się do zakupu O II Elegance 2.0 TDi.
Zwiń
X
-
Witam. Przymierzam się do zakupu O II Elegance 2.0 TDi.
Odbyłem kilka jazd próbnych i generalnie auto mi się podoba.
Ciężko mi jednak zdecydować się na postawienie kropki nad i. Ciągle się waham, gdyż chcę uniknąć błędu. W związku z tym proszę o wszelkie sugestie i informacje o własnych doświadczeniach związanych z tym samochodem.
Pozdrawiam.
-
-
Sugeruję...
...dołożyć do ksenonów. Reszta jest OK. Silnik 2.0 według forum niemieckiego lubi wsiorbać w niektórych przypadkach dużo oleju, ale podobno sytuacja poprawia się z kilometra na kilometr... Ogólnie - TDI to w tej chwili na polskie warunki jedyna technologia, która stanowi obietnicę w miarę bezproblemowej eksploatacji. Zużycie paliwa też ekstra. Żeby Ci czasem nie przyszło na myśl kupić jakieś inne "cacko" z Common Rail, który jest bardzo fajny, tyle że w Polsce jedynie w okresie, kiedy jeszcze obowiązuje gwarancja. Potem najlepiej znaleźć autu następnego właściciela. Podsumowując, stawiaj kropkę nad "i". Skoda to naprawdę świetny kompromis pomiędzy ceną i tym, co za nią dostajesz...Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
Re: Sugeruję...
Zamieszczone przez EŁmożesz rozwinąć? :wink:
Co do radia, nie wiem czy Stream tak gra, ale Audience gra naprawde dobrze. W stosunku do seryjnego systemu w OI ten gra o wiele lepiej, tak samo moge go porownac do systemu Astry II i tez jest lepiej w OII. Aha Audience nie gubi stacji ani nic takiego nie zglasza, ma tylko chory system wkladania plyt, ktory wymaga przyzwyczajenia
Komentarz
-
-
stawiaj kropke i tyle.
z przeswitem nie ma najmniejszego problemu, tez sie tego balem znajac problemy jakie byly\sa w O1 - tutaj tego nie ma.
jak na razie glowne minusy to dla wymagajacych audiofilow samochodowych - kiepskie radio stream i glosniki grajace prosto w dupsko, mnie to nie przeszkadza, ale dla kogos byc moze jest to istotne.
zrobilem dopiero troche ponad 5kkm, wiec z pewnoscia moja opinia nie jest miarodajna, w kazdym razie jak dotad nie mam dysonansu pozakupowego, a wrecz przeciwnie.
pzdr!
[ Dodano: Czw 20 Paź, 05 15:23 ]
Zamieszczone przez MaicroftZamieszczone przez EŁmożesz rozwinąć? :wink:saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Re: Sugeruję...
Zamieszczone przez LeonNapisz coś o prześwicie. Czytałem kilkukrotnie, że O II jest zbyt nisko osadzona, co powoduje ryzyko uszkodzenia miski olejowej i podwozia."...Amnezja to łatwo tak zapomnieć co i gdzie i jak
Amnezja to łatwo gdzieś tak swoją chwałę na przód nieść"
STOP ECO-TERRORISM!
Komentarz
-
-
Re: Sugeruję...
Zamieszczone przez PurchawaZamieszczone przez LeonNapisz coś o prześwicie. Czytałem kilkukrotnie, że O II jest zbyt nisko osadzona, co powoduje ryzyko uszkodzenia miski olejowej i podwozia.
Komentarz
-
-
Dziękuję za rozsądne odpowiedzi.
Oczywiście, że jest mi trudno podjąć decyzję. Tym bardziej, że jako zadowolony z auta właściciel Seata Leona I (2002) miałem plan zaczekać do wiosny na jego następcę. Leon jest super, ale niestety ma zbyt mały bagażnik (340 litrów L I i 341 litrów L II) a dzieci rosną i wyjazdy z rodziną są coraz bardziej kłopotliwe. Ciężko się pomieścić. Czekałem również na nowe Toledo, ale to co zrobili z tego samochodu to wielkie nieporozumienie. W grę wchodziła również Altea. Tu jednak również występuje problem pojemności bagażnika (409 litrów).
Dlatego też chcąc użytkować nadal auta grupy VW zwróciłem uwagę na O II. Decyzja jest coraz bliższa.
Komentarz
-
-
Napiszcie proszę jeszcze coś o tylnej kanapie. Czy rzeczywiście miejsca na niej starczy dla dwóch dorosłych osób? Czy długa trasa nie będzie dla nich katorgą?
Po prawdzie moje dzieci zmieszczą się napewno (10 i 6 lat), ale nieraz trzeba zabrać na pokład ludzi dorosłych i rosłych.
Kolejna sprawa, która mnie nurtuje, to hałas. Czy 2.0 TDi jest tak hałaśliwy na dłuższą metę jak o nim krążą legendy? Podczas jazd testowych nie miałem czasu wsłuchać się w dźwięk silnika, gdyż wkółko nawijali do mnie dwaj sprzedawcy z salonu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeonNapiszcie proszę jeszcze coś o tylnej kanapie. Czy rzeczywiście miejsca na niej starczy dla dwóch dorosłych osób? Czy długa trasa nie będzie dla nich katorgą?
Po prawdzie moje dzieci zmieszczą się napewno (10 i 6 lat), ale nieraz trzeba zabrać na pokład ludzi dorosłych i rosłych.
Kolejna sprawa, która mnie nurtuje, to hałas. Czy 2.0 TDi jest tak hałaśliwy na dłuższą metę jak o nim krążą legendy? Podczas jazd testowych nie miałem czasu wsłuchać się w dźwięk silnika, gdyż wkółko nawijali do mnie dwaj sprzedawcy z salonu.saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
No więc...
Zamieszczone przez LeonNapiszcie proszę jeszcze coś o tylnej kanapie. Czy rzeczywiście miejsca na niej starczy dla dwóch dorosłych osób? Czy długa trasa nie będzie dla nich katorgą?
Po prawdzie moje dzieci zmieszczą się napewno (10 i 6 lat), ale nieraz trzeba zabrać na pokład ludzi dorosłych i rosłych.
Kolejna sprawa, która mnie nurtuje, to hałas. Czy 2.0 TDi jest tak hałaśliwy na dłuższą metę jak o nim krążą legendy? Podczas jazd testowych nie miałem czasu wsłuchać się w dźwięk silnika, gdyż wkółko nawijali do mnie dwaj sprzedawcy z salonu.a i ładowność 660kg to rzecz spotykana w małych dostawczakach... Bardzo praktyczne i podobające mi się są jeszcze detale: góra zderzaka tylnego jest z plastiku osłaniającego, a nie lakierowana (w escorcie miałem i się zawsze szybciutko przycierało i urok pryskał). Z kolei u dołu obu zderzaków jest znowu plastik osłaniający, a nie zdrzerzak. Prześwit bardzo przyzwoity, inne detale to kolor podświetlenia zegarów - zielonkawy, świetny, niemęczący (jak w paskach niebieski czy w seatach lub golfach czerwony). Ogólnie wystrój wnętrza OII podoba mi się naprawdę bardziej, niż np. golfa V... Mało przejechałem (niecałe 2kkm), ale jestem coraz bardziej zadowolony z podjętej decyzji
To chyba o czymś świadczy. Aha, no ja na to radio Stream za bardzo nie mogę narzekać, lapie mi wszystkie stacje, jak moja alpinka z escorta...
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
danielpoz
wiem ze kochamy VAG i jego TDI ale nie popadajmy w paranoje!!! CR to dobry system i ma go caly swiat nie liczac VAG a i on ma CR!!!!
caly swiat sie myli??? wszystkie nowe koparki,maszyny budowlnane ciagniki siodlowe sa CR pracuja w extremalnie ciezkich warunkach gdzie sporo kurzu a i w innych czesciach swiata paliwo tez nie n ajlepsze i jakos daja rade a te PDki to takie cudne???nalej mu orange lub inny syf i juz po zawodach-wiem to skrajnosc ale w naszych realich mozliwa
Komentarz
-
Pisywałem o tym na innym forum...
Zamieszczone przez danielpozwiem ze kochamy VAG i jego TDI ale nie popadajmy w paranoje!!! CR to dobry system i ma go caly swiat nie liczac VAG a i on ma CR!!!!
caly swiat sie myli??? wszystkie nowe koparki,maszyny budowlnane ciagniki siodlowe sa CR pracuja w extremalnie ciezkich warunkach gdzie sporo kurzu a i w innych czesciach swiata paliwo tez nie n ajlepsze i jakos daja rade a te PDki to takie cudne???nalej mu orange lub inny syf i juz po zawodach-wiem to skrajnosc ale w naszych realich mozliwaNormy ekologiczne (EUROV) powodują, że wyczyszczenie spalin z PD kosztowałoby zbyt dużo. Dlatego od 2007 tylko C-R. Co do popadania w paranoję natomiast. Jeśli chodzi o to, czy się świat myli. Pewne jest, że cały świat przeszedł na C-R. Problem w tym, że Polska, to nie świat. C-R to technologia bardzo precyzyjna, a C-R plus piezowtryski to technologia kapitalnie precyzyjna. Takie silniki pracują aksamitnie jak benzynowe, mają niższy stopień sprężania, są ekonomiczne dzięki możliwości warstwowego wtryskiwania paliwa dzięki szybkości wtrysków. I tylko jeden jest problem - wymagają ON o bardzo dobrym reżimie jakościowym. W krajach cywilizowanych konsumenci mogą tego oczekiwać, u nas można oczekiwać wszystkiego, tylko nie tego, że gdziekolwiek nie zatankujesz zatankujesz dobrze... A tak jeszcze z innej beczki - kiedyś jeden z ekspertów wypowiadał się na temat tego, jak będzie się rozwijała technologia C-R. I mówił, że musi to iść w kierunku zwiększania ciśnienia wtrysku i stosowania wtryskiwaczy piezzoelektrycznych. Dalej, powiedział, że to ciśnienie wtrysku powinno osiągać wartości 2000bar i wyżej (!), a przy takim ciśnieniu kolejny etap będzie musiał polegać na skróceniu szyny wysokociśnieniowej (w pierwszych C-R były bardzo duże problemy z nimi) i przybliżeniu miejsca sprężania paliwa do miejsca jego wtrysku. To ja teraz dopowiem, że najbliżej miejsce sprężania paliwa i wtrysku może się znajdować w jednym elemencie. A taki element został już wynaleziony i jest dość powszechnie stosowany. Moim zdaniem kiedyś zatoczy to wszystko pełne koło. Pompowtrysk nie jest idealny, ale jest elementem, który eliminuje wiele innych elementów, które razem mają dawać to samo. Z obliczeń niezawodnościowych wynika w sposób oczywisty, że im więcej jest urządzeń, to zawodność większa (elemnety są brane do obliczeń szeregowo). Z tygo wynika, że C-R będzie bardziej zawodny od PD nawet w warunkach idealnych, a o takie w Polsce jest niezmiernie trudno
Skoda Octavia Kombi II 2005r. 1.9TDI 77kW Elegance czerń magiczna - sprzedana...
Renault Scenic III 1.4TCe 2010 - jest...
Komentarz
-
-
ja tez niewiedzialem co wybrac chodziły mi po glowie leon stary, nowy , pasek nowy ,octa stara , to tyle w dieslu a benzyna to honda accord 2.0 benzine c 4 vts ...... ale i tak wybralem O2 2.0 tdi 100 editions . jazda probna była m in. na a 4 i przy ok 180 na blacie dostrzeglem, dostrzeglismy FOTO RADAR wiec tylko było noga z gazu i 5 minut ciszy ha ha ha ale pan mi powiedzial zebym sie nie martwił , to było najlepsze wiec kontynuowałem jazde .... ha h ah hah2.0tdi(seria nie seria) E100..
Komentarz
-
-
Dziękuję wszystkim za pomocne teksty.
Wirtualny ołówek do postawienia kropki nad i jest już w górze. Jestem coraz bliżej decyzji pozytywnej.
Pozdrawiam.
[ Dodano: 21 Paź 05 06:51 ]
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez LeonNapiszcie proszę jeszcze coś o tylnej kanapie. Czy rzeczywiście miejsca na niej starczy dla dwóch dorosłych osób? Czy długa trasa nie będzie dla nich katorgą?
Po prawdzie moje dzieci zmieszczą się napewno (10 i 6 lat), ale nieraz trzeba zabrać na pokład ludzi dorosłych i rosłych.
Kolejna sprawa, która mnie nurtuje, to hałas. Czy 2.0 TDi jest tak hałaśliwy na dłuższą metę jak o nim krążą legendy? Podczas jazd testowych nie miałem czasu wsłuchać się w dźwięk silnika, gdyż wkółko nawijali do mnie dwaj sprzedawcy z salonu.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez LeonJeśli idzie o legendy na temat małego prześwitu podwozia, to znalazłem ich wiele na różnych forach. Nie przejmuję się tym jednak. Chyba kupię O II 2.0 TDi.
pzdr!saport techniczny baj DGW
była BKD+DSG '05 120kkm
była BXE '08 190kkm
no i nie ma :-)
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez szkodaZamieszczone przez LeonJeśli idzie o legendy na temat małego prześwitu podwozia, to znalazłem ich wiele na różnych forach. Nie przejmuję się tym jednak. Chyba kupię O II 2.0 TDi.
pzdr!
Te legendy na innych forach dotyczą tak hałaśliwości silnika jak i prześwitu podwozia.
Swoją drogą jeśli to są jedyne powody krytyki, to tylko się cieszyć.
P. S.
Wcześniej przymierzałem się do Citroena C5 II Break. Tam to dopiero usterka goni usterkę. Spośród ok. 500 postów użytkowników tego auta doliczyłem się tylko 20 chwalących je. Pozostali nie zostawili na C5 suchej nitki.
Prawie wybrałem. To będzie (chyba) O II 2.0 TDi Elegance.
Pozdrawiam.
Komentarz
-
-
Ja na razie nie żałuję . 26.10 minie pół roku od kiedy jeżdzę O2 (najeżdziłem 18,5 tyś.)Także miałem dylemat co wybrać (czy O I za trochę niższą kasę ,czy mondeo ,czy avensisa ,czy O2 )Wybrałem O 2 ponieważ od razu jak wsiadłem (jeszcze nie jeżdząc )do tego samochodu wszystko mi pasowało .Wygodne siedzenia ,duży regulowany podłokietnik ,po prostu wygodnie za kierownicą .Tak jak większość kupujących nowy samochód ,staramy się zebrać jak najwięcej informacji o naszym przyszłym pojeżdzie np. w postaci różnych broszur ,katalogów czy opini użytkowników.Po pewnym czasie ni stąd ni zowąt ,łapiemy się na tym iż , częściej przeglądamy katalog skody,niż forda czy toyoty ,zaczynamy odwiedzać dziwne strony internetowe np.OCP :diabelski_usmiech i podświadomie nie możemy się doczekać aż pod domem zacznie parkować O2ops:A tak naprawdę jeśli rozumujesz racjonalnie (finanse + rodzina ), nie jesteś snobem , a słowo" prestiż " - to coś tam ,coś tam -, bierz skodę . Samochód nie wyróżniający się z tłumu ,a potrafiący - jak pewnie czytałeś posty innych kolegów - zaskoczyć niejednego kierowcę droższego - podobno szybszego, lepsiejszego - samochodu 8) .A jak odwiedzisz pogromcę mitów....
2,0 TDI jest głośny ale tylko rano ,gdy silnik jest zimny .Ja na samym początku jeżdząc 2,0 byłem mile zaskoczony gdy przy 100-110 km/h słychać było tylko lekki szum powietrza opływającego samochod.Nawet wyłączałem super radio Stream , bo nie mogłem uwierzyć iż ,w samochodzie może być "tak " cicho ". Mój poprzedni samochód był głośniejszy ,bo chcąc wyprzedzać ,musiałem go kręcic od 4,0 tyś w wzwyż ( czyli odgłos porównywalny z odkurzaczem predom-zelmer , w którym prawie zatarły się łożyska ) . A teraz ,nawet nie muszę redukować biegu .
Po zimie będę mógł się wypowiedzieć w sprawie prześwitu ,poniweważ często jeżdzę leśno-polnymi drogami ( a tamtędy nie jeżdzi pług , a walnięty "bauer "orze pole razem z drogą :x ).Na razie nie zdażyło mi się ,abym zahaczył korzeń czy inny głaz (nawet z kompletem pasażerów)
Stawiaj kropkę i naklejaj naklejkę
Ps. Jedyne co boli , to serwis skody, trzeba albo mieć farta ,albo znajomosci (ale może się mylę )
I do bagażnika , zmieszczą się dwa duże kaczory :jump: .
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez Leon[
Prawie wybrałem. To będzie (chyba) O II 2.0 TDi Elegance.
Pozdrawiam.
Kupiłem O2 TDI 2.0 jakieś 0,5 roku temu i nie żałuję. Proponujuę tylko dokupić ksenonu + ESP i będziesz miał super autko.
Co do dźwięku TDI to jest duża różnica pomiędzie 1.9 a 2.0 - te drugi jest znacznie cichszy mimo że wiekszy. No i ten moment !!!!. Co prawda należe raczej do spokojnych kierowców, ale przyjmnie się jeżdzi ze świadomością że w każdej chwili można "wystrzelić" do przodu.
pozdrawiamJarecki
Octavia II, 2.0 TDI, Elegance
Komentarz
-
Komentarz